'

Ułatwienia dostępu

Bilety online

Niedziela, 14 Grudnia
Grafika reklamowa
Warszawa 14.12.2025, g. 11:00
od 48.00 pln
W krainie Robin Hooda
Sala Kameralna / abonament Pm2 / dzieci młodsze 3-6 lat

Wykonawcy:
Karol Skwara - bas
Agnieszka Rogowiecka - flet
Przemysław Wojciechowski - akordeon
Adam Woch - gitara
Katarzyna Podlasińska - scenariusz i prowadzenie

Czy wiecie, jak nazywa się kraina, z której pochodził bohater średniowiecznych opowieści Robin Hood? Tak, to Anglia. To właśnie tam chcielibyśmy Was zabrać. Podczas naszej wyprawy przywołamy dawne lokalne legendy, pokażemy muzyczne tradycje, opowiemy o przyrodzie oraz o ważnych zabytkach, wynalazkach i ciekawych obyczajach Wysp Brytyjskich. Wraz z nami wyruszą instrumenty. Czasem przywdzieją historyczne szaty i wtedy zabrzmią jak dawne organy, lutnia czy drewniany flet traverso, a kiedy indziej usłyszymy ich współczesne brzmienie.
Grafika reklamowa
Warszawa 14.12.2025, g. 14:00
od 48.00 pln
W krainie Robin Hooda
Sala Kameralna / abonament Ps2 / dzieci starsze, 7-12 lat

Wykonawcy:
Karol Skwara - bas
Gabriela Ziniewicz - flet
Jacek Małachowski - akordeon
Adam Woch - gitara
Katarzyna Podlasińska - scenariusz i prowadzenie

Czy wiecie, jak nazywa się kraina, z której pochodził bohater średniowiecznych opowieści Robin Hood? Tak, to Anglia. To właśnie tam chcielibyśmy Was zabrać. Podczas naszej wyprawy przywołamy dawne lokalne legendy, pokażemy muzyczne tradycje, opowiemy o przyrodzie oraz o ważnych zabytkach, wynalazkach i ciekawych obyczajach Wysp Brytyjskich. Wraz z nami wyruszą instrumenty. Czasem przywdzieją historyczne szaty i wtedy zabrzmią jak dawne organy, lutnia czy drewniany flet traverso, a kiedy indziej usłyszymy ich współczesne brzmienie.
Grafika reklamowa
Warszawa 14.12.2025, g. 18:00
od 116.50 pln
Sala Koncertowa

Wykonawcy:
Grigory Sokolov - fortepian

Grigory Sokolov to niewątpliwie jeden z największych indywidualistów współczesnej pianistyki. Koncerty są dla niego nie tylko miejscem spotkania z publicznością, lecz także niemal wyłącznym medium muzycznej wypowiedzi. Unika wywiadów, omija studia nagraniowe, niechętnie odsłania kulisy swojej pracy. Programy recitali układa sam, często do ostatniej chwili trzymając je w tajemnicy – jakby chciał, by słuchanie pozostało aktem czystej, nieuprzedzonej kontemplacji.

Krytycy, sięgając po najśmielsze metafory, wskazują na unikatowość jego interpretacji, odznaczających się niezwykłym skupieniem, spontanicznością i poetycką głębią. W jego repertuarze – obok dzieł klasyków – odnaleźć można utwory powstałe na długo przed narodzinami fortepianu: od transkrypcji muzyki średniowiecza, przez Johanna Sebastiana Bacha, Fryderyka Chopina, Franza Schuberta, aż po Igora Strawińskiego.

Recitale Sokolova rozgrywają się w półmroku, który wzmacnia skupienie i intymność odbioru. To nie przypadek, lecz element starannie zaplanowanej dramaturgii. Wierni słuchacze, od lat tłumnie przybywający na jego warszawskie występy, wiedzą, że prawdziwy koncert nie kończy się wraz z ostatnim utworem programu. Potem następuje osobny rytuał – seria bisów, stanowiących odrębny akt muzycznego dramatu. To wówczas Sokolov, milczący poza sceną, niejako zaprasza swoich słuchaczy do niezwykłego dialogu.

Bartłomiej Gembicki
Zobacz kolejny miesiąc